dimecres, 21 de maig del 2014

Ruta circular i senzilla per la Vall de la Casella

Joan ja ha fet 19 mesos i estem començant a comprovar com li agrada molt més caminar que anar dins la motxilla, però encara és massa menut per fer el recorregut sencer.

Estem entrant en eixa fase crítica que tanta por ens donava al principi. Amb la criança hem aprés que tot es resol amb molta paciència. Vos sona, veritat? Hem de tindre paciència i adaptar-nos a la nova situació, així deixarem d'angoixar-nos per la nova realitat. Poc a poc hem de trobar rutes més curtes i més planes, o que almenys ens donen l'oportunitat de tindre trajectes amples i còmodes per deixar que Joan camine.

Que Joan practique el bipedisme a la muntanya, suposa anar molt més a poc a poc, no sols perquè les seues passes són curtes, sinó perquè totes les pedres, plantes, bitxos... són dignes de la seua admiració, i més ara que ha aprés a olorar les flors. No hi ha res millor que descobrir el món i comprovar que hi ha pedres amb formes i tamanys tan dispars. I és que a  Joan les pedres el tenen encisat, no sé perquè li comprem joguets si hi han pedres a cabassades i més barates ausades que no en poder ser.

De pedres hi ha en tots els camins, així que estem salvats, però hem de buscar rutes amb altres atraccions. L'aigua és un dels principals atractius, però en el cas de la ruta que hui vos volem presentar, a l'aigua de la font del Garrofer, li hem d'afegir un altre molt interessant: els cérvols. Ja havíem sentit parlar que al terme d'Alzira hi havia una reserva de cérvols, però quan trobàrem la ruta en el blog A un tir de pedra (vos el recomanem encaridament), vam decidir anar-hi a conéixer este lloc. El tàndem format per animals i aigua semblava ser perfecte per a una ruta curteta.

Es tracta d'un circular de 4 km que decidírem gaudir amb els nostres amics, Alfred i Vanesa, un dissabte de matí, però no vam encertar massa bé el dia perquè encara que era principis de maig va fer massa calor.

La Vall de la Casella es troba al terme d'Alzira entre la serra de les Agulles i la del Cavall, paral·lela a la vall de la Murta que tant ens va agradar fa uns mesos. És un espai molt transitat pels ciclistes i amb moltes rutes senyalades, i hui vos presentem una que és perfecta per disfrutar-la amb xiquets, i molt interessant per als més menuts, per les següent raons:

Primerament el camí està molt ben marcat, la majoria es pista ampla, llevat d'un tram després de la font del Garrofer en el que cal fer la pujada i on poden trobar més dificultat si són molt menuts. En segon lloc, la font del Garrofer és un bon lloc on esmorzar i on els xiquets poden disfrutar de l'aigua i les granotes. En tercer lloc vos trobareu la reserva de cérvols i per finalitzar, en acabar la ruta vos trobareu de cop i volta amb el bar de Casella que té al costat un zona de parc infantil amb engrunsadors i tobogans.

Nosaltres la vam fer en sentit invers als amics que escriuen A un tir de pedra així trobàrem a la part final les dos principals recompenses: els cérvols i la zona de parc infantil on els xiquets poden tindre un temps d'esbarjo.

Com arribar-hi?

De València a Alzira hi ha 43 km. Cal anar per l'Autovia A7 fins a l'eixida cap a Alzira per la CV-50. En arribar a la ciutat cal seguir l'avinguda Pare Pompili Tortajada fins girar a mà esquerra pel carrer  Verge de la Murta (connecteu el vostre mòbil i arribareu a este carrer, això vam fer nosaltres). Continueu endavant fins trobar un gran panell ceràmic amb la indicació de la Murta cap a l'esquerra i la Casella cap a la dreta.

Imatge del blog A un tir de pedra
Gireu cap a la dreta i sense pèrdua tot recte. Haureu de passar l'urbanització El Racó fins trobar un accés a la Casella entre dos pilars de pedra que enmarquen el camí. Podeu seguir més avant amb el cotxe, poc després trobareu un desviament senyalitzat amb rajoles blaves amb la indicació de la Font del Garrofer cap a la dreta i la casa forestal cap a l'esquerra. Nosaltres deixàrem en este punt el cotxe i començàrem a caminar en direcció a la font del Garrofer.

El primer tram fins arribar a la font, transcorre per una pista forestal molt ampla amb el barranc de la Casella als nostres peus a la dreta. Si aneu amb els fills i van caminant, no es confieu, com hem dit abans és una zona amb molts ciclistes, així que aneu junts per l'esquerra i alerta per si es trobeu de cara amb algun d'ells.

Prompte arribareu a la font del Garrofer on els vostres fills podran gaudir de l'aigua, podreu refrescar-vos i beure. Encara que el cartell diu que és aigua no potable, moltes persones són les que pugen des d'Alzira per omplir les marraixes. El cartell diu que no és potable perquè no està clorada, ni controlada.

Estava ple de granotes menudíssimes
Per continuar el camí, haureu de tornar arrere només uns metres per trobar un desviament cap a la dreta que comença a pujar. La senyalització d'este punt està trencada, només queda el pal, però de seguida voreu els senyals grocs i blancs del PR. Es trobareu a un sender estret però còmode i ben marcat. Este és el punt amb més pendent de tot el recorregut, haureu de fer una pujada forta. Si els vostres fills són molt menuts hauran de fer este tram amb motxilla, si ja tenen 5 o 6 anys ho faran sense problemes. El camí comença  a baixar fins arribar a un encreuament amb una pista forestal.

En este punt apareixen les indicacions en rajoles blaves sobre un piló de pedra, cap a la dreta indica que la pista puja cap a la font de la Teula i cova Galera. Vosaltres heu d'anar cap avall, cap a l'esquerra, seguint la pista forestal en direcció contraria a estes indicacions.

Poc més avant trobareu la font de Tormos i la casa forestal amb una zona molt ampla per poder jugar i fer un descans a l'ombra dels pins.

Esteu a punt d'arribar a la reserva de cérvols. No patiu, la distingireu sense cap problema. Una tanca de fusta vos anunciarà que ja heu arribat i voreu com hi ha una extensió de terreny darrere plena de margalló i amb abreujadors.

Segons vam llegir al cartell, esta reserva de cérvols té el seu origen en la donació d'un particular a l'Ajuntament d'Alzira als anys 70, de fet fins i tot van arribar a conviure dos exemplars d'espècies molt exòtiques, un zebú i un watusi, encara que ja han mort.

Silenciiiiiii que estem observant una parella de cérvols que s'amaga
Com que anàrem un dia que feia moltíssima calor i arribàrem a eixe punt  quan el sol estava més alt, els nostres amics estaven amagats a l'ombra i ens va costar molt poder vore dos exemplars. El millor moment per poder disfrutar dels animals és a primera hora i en una època en què no faça calor. En tot cas heu de tindre un poc de paciència per poder vore'ls. I si no s'ho creieu mireu les imatges del post que va publicar A un tir de pedra on han fotografiat molts exemplars. Hem de mostrar-vos esta bonica imatge per animar-vos un poc.

Imatge del blog A un tir de pedra
Continuareu per la pista forestal descendint cap el bar de la Casella on trobareu un lloc on refrescar-vos i un parc infantil per poder jugar els xiquets.

Pensem que és un bon final de ruta per a tots, per a grans i menuts. Fins i tot podeu plantejar-vos dinar allí si no dugueu res preparat. Des d'este punt fins els cotxes només hi han uns metres.

Vos recomanem encaridament que aneu a conéixer esta zona i feu esta ruta amb motxilla portabebés i amb els vostres fills senderistes. Són 4 km molt intensos amb molts atractius per a tots.

Disfruteu-la!

Característiques de la ruta:
Circular: 4,17 km.
320 m - punt més alt
123 m - punt més baix
319 m - desnivell  de pujada
Temps en moviment: 2,5 hores aprox.
Edat dels bebés: 18 mesos (Joan)

3 comentaris :

1. Quina il·lusió més gran! Perdona per no haver-te contestat abans. Estem molt contents que t'haja agradat el nostre projecte familiar i per la nominació que ens has fet, encara que allò que més goig ens fa es sentir es que vos hem servit per animar-vos a eixir a la muntanya amb els vostres fillets.
    Moltes gràcies, De mamis!!!

2. Vam fer esta ruta el dissabte, el meu fill de 12 mesos Aran a la motxilla i jo, està genial! ideal per a un matí i també per a passar el dia combinant-la amb dinar al bar.
    Només informar-vos de que la senyal del pal de la Font del Garrofer ja està reposada amb la qual cosa l'orientació encara és més senzilla.
    Gràcies per la feina que feu!!

1. Este blog s'ha tornat boig perquè no ens avisa dels comentaris!!! Així que primerament volem discupar-nos per no haver-te contestat abans. Moltes gràcies, Ximo, per les teues paraules i estem molt contents de que t'haja agradat tant i que les nostres exolicacions siguen fàcils de seguir. Ens alegrem també pel pal de la Font del Garrofer. Gaudix del teu fill i la muntanya!!!

Ens interessen moltíssim les vostres experiències, voleu compartir-les amb nosaltres?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...