divendres, 7 de juny del 2013

Una volta per la Foia de Salem

Duguem dos setmanes de retard amb el bloc... Demà tornarem a eixir i encara ens queden dos rutes per penjar. Haurem de donar-nos un poquet de pressa!

Esta ruta la vam fer el dia 26 de maig, al dia següent de la pujada al Benicadell. Com que el dia d'abans havíem fet una eixida més forta, vam pensar fer-ne una de més curta el diumenge de matí. La nostra intenció era fer un circular que ix de Salem fins al Ràfol de Salem i torna a Salem. Ja vàrem fer este camí fa anys però ara no el vam trobar, així que férem una volta alternativa per la foia de Salem a l'ombria del Benicadell.

Van ser finalment uns 8 quilòmetres. La diferència més gran amb el dia anterior és que el desnivell era molt lleuger. És una volta molt fàcil i senzilla, sense pèrdua, molt còmoda per anar amb motxilla porta bebés i bonica per disfrutar de la vista de la foia de Salem.

De Salem isquérem cap a la Font d'Elca. Al final de l'avinguda de la Llibertat (sense pèrdua, és el carrer més llarg i ample del poble) ja trobareu senyalitzacions per arribar-hi. Caminàrem per una ampla pista que creua camps d'oliveres i garrofers. Al llarg d'este trajecte estan senyalitzades diverses construccions relacionades amb el reg tradicional, entre les quals destaca principalment la bassa de la Font d'Elca. Nosaltres no aplegàrem a la font, però heu de saber que és un bon lloc on descansar i beure aigua bona i fresca.
Just abans d'arribar a la bassa ix un camí junt una pineda que comença a girar cap a l'esquerra. Este sender  recorre l'ombria del Benicadell per la part més baixa. Mentres camines, dalt veus el Benicadell i baix, Salem.

Prompte ens adonàrem que anàvem en sentit contrari al Ràfol de Salem i que no era el recorregut que volíem fer. Encara i tot continuàrem. El paisatge és molt bonic i sempre hi haurà temps per fer l'altre circular. Esta nova versió inesperada també ens duia a Salem, encara que pel sentit contrari. Vam disfrutar amb la florida camomil·la!

Només hem de fer una xicoteta puntualització d'este camí. És habitual que l'utilitzen els caçadors i, com no, han deixat una bona mostra de la seua activitat a l'abandonar cartutxos per tot arreu. Produix prou indignació per no dir altra cosa.

Com que en un tres i no res vam arribar a Salem (almenys així ens va semblar) vam decidir fer el circular un poc més llarg. Visitàrem l'antic llavador del pouet i anàrem a esmorzar al calvari, el qual està a las afores del poble, en la carretera del port de Beniarrés. S'ha de caminar uns 500 metres per carretera, però no patiu,  no té massa trànsit. Val la pena pujar al calvari. L'han restaurat els últims anys i està molt ben acondicionat amb banquets. A la part més alta hi ha una bonica pineda i unes vistes de Salem i del Benicadell que són espectaculars.

Vam passar un bon matí, molt tranquil i relaxat. Disfrutàrem de les vistes i de totes les possibilitats que ens dóna Salem i que encara no hem descobert del tot. Joan ho va passar també molt bé. Va cridar, va riure, va dormir i va jugar amb la terra, l'herba, les pedres i les branquetes. Sempre amb molta cura que no es clave res a la boca, aneu espai! Joan experimenta amb la natura en cada eixida!