divendres, 28 de març del 2014

Al Garbí per la Senda Vella

Teníem moltes ganes de pujar al Garbí amb Joan, cim al que, com sabeu, hi ha diversos camins per arribar-hi. Un dels més bonics i entretinguts és l'anomenada senda de les cadenes des de Segart, que ascendeix per la canal del Garbí, però és impossible de fer amb un xiquet a l'esquena, o com a mínim poc recomanable pel risc que pot suposar.

Així que, en esta ocasió hem pujat al Garbí per l'anomenada Senda Vella. La nostra idea era fer un circular i de tornada passar per la Font de Barraix però no ens va donar temps i haguèrem de tornar pel mateix camí. No obstant això, va ser una ruta molt agradable, i la Senda Vella des de Beselga, si bé curteta, és molt bonica i entretinguda.

Una vegada més ens reunírem una bona colla d'amics. Vam encetar la jornada a Beselga, una partida d'Estivella situada a la vessant nord del Garbí i junt al bonic castell del mateix nom i d'origen musulmà almohade. Des del barri de Beselga, on vam deixar els cotxes, tornàrem enrere uns 600 metres per agafar ràpidament la Senda Vella, que s'enfila molt lleugera cap a la Frontera, pista forestal però asfaltada que continua l'ascens cap al cim.
En arribar a la carretera ja hem guanyat vora 200 m d'altura en els 1000 metres que aproximadament s'allarga el ziga-zaga de la Senda. A partir d'este punt, continuarem l'ascens per la pista uns 600 metres més, i de nou ens desviàrem cap a l'esquerra, per enfilar altra senda que ja ens porta cap al cim del Garbí.  Des d'ací, les vistes cap a la Mediterrània i bona part del Camp de Morvedre són espectaculars. El mal va ser que eixe dia era prou ventós encara que feia solet, com la majoria de dies d'este hivern, però just quan estàvem al cim va empitjorar l'oratge i es va fer molt núvol, així que no vam tindre més remei que fer un mos, donar el dinar als menuts ràpidament i començar a baixar de nou.

La tornada la vam realitzar variant lleugerament el recorregut, i fins enllaçar amb la Senda Vella, vam fer la volta per la pista de la Frontera en lloc de tornar pel mateix sender, ja que com hem comentat en principi teníem la intenció d'arribar fins a la Font de Barraix, de la que ja hem parlat en este bloc.

Vista des del cim del Garbí un dia núvol
En resum, una ruta curta i fàcil, entretinguda en la Senda Vella i que té la recompensa, sempre meravellosa, d'estar en un dels cims costaners més representatius de la nostra benvolguda Serra Calderona.

Casi ho oblidem! Per acabar de disfrutar el matí anàrem a dinar al Restaurant el Chaparral al terme de Serra. Vos ho recomanem, una bona paella en mig de la muntanya!!! I tenen trones!!! Però si penseu anar crideu abans i reserveu una taula, el cap de setmana es posa de gom a gom.

Característiques de la ruta:
Raqueta (circular amb final pel mateix camí): 7,58 km.
633 m - punt més alt
238 m - punt més baix
426 m - desnivell  de pujada
Temps en moviment: 3 hores aprox.
Edat dels bebés: 15 mesos (Joan) i 11 (Candela)

Nota: La ruta en wikiloc l'ha penjada el nostre amic Gonzaloset, company de ruta.
Nota 2: malgrat que l'hem descrita ara, esta ruta la vam fer al gener de 2014. Disculpeu la tardança, però ja sabeu el que és tindre nanos!!